My Prahu nedáme, radši ji zbouráme !!!

pátek 8. srpen 2008 12:35

No a začali jsme už kdysi, hodně úspěšně.

Nebudu zde jmenovat všechny zbourané „barabizny“, za všechny stačí jmenovat nádraží Těšnov. Teď máme dobře nakročeno na Masaryčku. Nejdříve zrušíme nádraží a pak zbouráme technicky nevyhovující budovu. I když se prozatím tvrdí, že budova bude zachována, věřte Vy, co chcete. Včera spadl na peróně sloup a tak se možná vyrojí posudek, že budova nádraží je shnilá a musí se zbourat.

No jasnočka, pryč s ní se strašidlem jedním. A když už budeme v tom bourání, tak vezmeme ještě budovu Národního muzea, stejně by nás ta její oprava stála moc peněz a taky se mezi těmi silničními pruhy vyjímá jako pěst na oko. Hurá na ni. A hned vedle na Státní operu, taky je tak nějak nevhodně umístěná, stejně jako muzeum a chodí tam jen lidi co na to mají, chudý člověk nemá šanci, dejme šanci potřebným.…Tak a na místě po těch bouračkách dáme vyniknout našemu současnému umění ze skla a oceli, to tu naši Prahu stověžatou zařadí v tu ránu mezi moderní velkoměsta. Mrakouše na Pankráci se už rejsujou, tak teď pochod s modernou do vnitra města. To by v tom byl čert, abychom zase nebyli papežtější než papež.

Nejsem hlava až tak úplně zabedněněná, abych nevěděla, že zakonzervované město bez  rozvoje stagnuje, že se stará architektura ráda snoubí s něčím novým, ale nejen, že to chce cit a odborníkovu ruku, ale chce to i rozum.

Řekne mi někdo co je rozumné na bourání Masarykova nádraží ?

Řekne mi někdo co je rozumné místo nádraží stavět  údajně byty, když byty ve vnitřní Praze uvolňují místa kancelářím ?

Jako další lokalita pro stavění bytů je prý plánován plac po zbourání pankrácké věznice. O zachování věznice v tomto místě nejsem já kompetentní, abych teď v tuto chvíli, mohla cosi namítat. Jenom vím, že stavět na tomto místě byty mě připadá absurdní.

Ale abych to dopověděla. My Prahu nedáme, radši ji prodáme. 

Praha Masarykovo nádraží, dříve Praha-střed, je nejstarším železničním nádražím v Praze (po bývalém koněspřežném nádraží Bruska v Dejvicích z roku 1830). Umístění nádraží a kolejiště navrhl roku 1842 Jan Perner, budovy architekt Antonín Jüngling. Nádraží bylo postaveno firmami Lanna a bratři Kleinové v letech 1844-1845 jako součást trati Praha – Olomouc.   

http://www.zelpage.cz/zpravy/6429

http://www.zelpage.cz/zpravy/6168

Naďa Dubcová

Naďa Dubcová

Naďa Dubcová

Vyšly mi dvě knížky v nakladatelství Akcent - 1. Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše. 2. Nepravidelný deník české rentiérky.

Licence Creative Commons
Dílo dílo, jehož autorem je Naďa Dubcová, podléhá licenci

REPUTACE AUTORA:
0,00 (VIP)