Stalo se v srpnu před 36 lety

pondělí 22. srpen 2011 17:25

Jsou lidi, kteří se loučí i když jdou jen do práce, jako by se loučili na dalekou cestu. Zrovna tak se vítají. Nemám to ráda a tak když někdo odjíždí, odlétá třeba na dovolenou, jen řeknu: „Mějte se tam hezky a ahoj.“ Žádné líbání ani objímání. Mám to tak od jisté doby.

Byla jedna mladá rodina, jejíž taťka se pinožil, aby mohl dostat práci v cizině. Jednoho dne to vyšlo a on si dokonce mohl vzít s sebou celou rodinu, protože to bylo na více let. Rodina se začala chystat. Naplánovali výlet k rodičům, kteří žili v jiném městě. Starý pán byl štěstím bez sebe, dmul se pýchou, jakého mají šikovného zeťáka, a každému na potkání vyprávěl, jak budou mít rodinu v cizině a jak se budou mít dobře. Bylo to úžasné terno, protože zde šel zaměstnanci normální plat na bankovní účet a pak ještě dostával cestovné a jiné příplatky ve valutách. Sice jim je zde vyměnili na tuzexové bony, ale i tak si nějaké valuty nahospodařili. Kde kdo jim to záviděl, protože dostat se do světa nebylo vůbec nic jednoduchého, natož pak s celou rodinou.

Když mladí k rodičům přijeli, rozpoutalo se velké loučení. Byla velká hostina, starý pán mladé honil po městě, aby je mohl všude možně vyfotografovat a taky, aby sousedi viděli. Nikdo z nich netušil, že je to jejich poslední setkání a jejich poslední fotografie. Celá rodina zahynula při nejhorší, české letecké katastrofě před přistáním u Damašku.

Výpis z článku-klik:

„Nehod měla československá letadla několik, ale tato byla co do počtu ztracených životů nejhorší. Ze 128 lidí na palubě se zachránili jen dva. Mladý muž a malá holčička.“

Staří se z toho nikdy nevzpamatovali. V hrobě na hřbitově měli sice urny, ale čí popel tam odpočívá, nebylo možné s úplnou jistotou nikdy určit.

Výpis z článku-klik:

Dodnes zůstávají dohady o tom, zda tragický konec letu ČSA číslo 540 nesouvisel s válkou v sousedním Libanonu, která se rozhořela několik měsíců předtím. Tedy zda ho někdo nesestřelil, jakkoliv je taková možnost málo pravděpodobná.

I vzhledem k tomu, že za ještě více nejasných okolností se zřítil měsíc poté u Bejrútu i tupolev maďarské letecké společnosti Malév.

„Ale začněme popořádku. Československý iljušin odstartoval podle plánu pod vedením kapitána Gajdoše po půl osmé večer 20. srpna 1975. Po mezipřistání v Damašku měl ještě pokračovat do Bagdádu a Teheránu. Lety s několika destinacemi byly v té době u ČSA běžné Vše probíhalo normálně, ve 22:09 posádka kontaktovala řídicí věž damašského letiště a dostala povolení k přistání. Čtyři minuty poté letadlo náhle havarovalo, zhruba patnáct kilometrů před přistávací dráhou. Rozlomilo se po nárazu na zem a shořelo.“

zem.JPG

Jedna z posledních fotografií

 

Naďa Dubcová

NaďaRáda bych18:1126.8.2011 18:11:22
Mirek T.Ještě něco k panu Buzickému:11:1125.8.2011 11:11:57
Jirka B.Ano, pane Tomsi, jsem to typický já15:0124.8.2011 15:01:39
Mirek T.Tak to je zase typický Jirka B:11:5624.8.2011 11:56:52
NULINo, tak to je21:1223.8.2011 21:12:13
High-Tech (Skandinavie)Iljusiny a Tupolevy padaly (a padaji) jak shnile hrusky20:0722.8.2011 20:07:51
Jirka B.Tak to je chyba i na parte, paní Naďo,19:4922.8.2011 19:49:35
Naďa*******19:2522.8.2011 19:25:31
zuzanazajicovasmutné...18:4522.8.2011 18:45:56
Popravci troluPravda17:4822.8.2011 17:48:07

Počet příspěvků: 15, poslední 27.8.2011 11:23:45 Zobrazuji posledních 15 příspěvků.

Naďa Dubcová

Naďa Dubcová

Vyšly mi dvě knížky v nakladatelství Akcent - 1. Začíná to nudlemi a končí to kudlou v břiše. 2. Nepravidelný deník české rentiérky.

Licence Creative Commons
Dílo dílo, jehož autorem je Naďa Dubcová, podléhá licenci

REPUTACE AUTORA:
0,00 (VIP)

Seznam rubrik

Pošlete mi vzkaz

Zbývá vám ještě znaků. Je zakázáno posílat reklamu a vzkazy více bloggerům najednou.